vasdruhydomov.cz

Obecně platí, že na kole se musí pít, aby člověk jízdu příjemně přežil. Proto vozíme v držácích různé bidony,
na zádech hydrovaky nebo jen obyčejnou petku vetknutou kamsi do rámu.

Obyčejnou vodou nic nezkazíme, když máme ještě přísun nějakých kalorií v jiné formě, než tekuté. Někteří nevozí nic a spoléhají na osvěžovny potkané cestou. Hodně let se vedou spory o blahodárných účincích lahodného iontového moku, zlatavého piva.

Názory na pivo na kole jsou velmi různorodé, ale jeden hovoří srozumitelnou řečí. Zákon o provozu na pozemních komunikacích. Pokud nechceme brát přísně nařízení, měli bychom se alespoň řídit vlastním rozumem a znalostí sebe samého. Když si dám malou desítku, chvíli posedím, tak se asi nic moc dít nebude. Jsou tací, kteří ustojí i tu desítku pro dospělé. Když však na žízeň do sebe hodíme pět škopků Prazdroje, začnou se nám dít při následné jízdě divné věci, které mívají velmi často i divné konce. Je to to samé, jako kdybychom si sedli za volant, tam ještě nemusíme držet rovnováhu a jsme obklopení slabými plechy. Obecně platí, že bychom měli na bajku vypít asi litr tekutiny za hodinu. Měli bychom žízeň poslouchat a ne jí nechat dojít až do chvíle, kdy tělo vykazuje první známky dehydratace.

Tedy měli bychom takzvaně ten litřík pocucávat celou tu hodinku. Lidových receptů na správné nápoje je mnoho. Obyčejná nebo mineralizovaná voda je základ. Někdo si pochvaluje hodně ředěný džus, jiný vozí vychlazený zelený čaj, ani studená slabá káva není vyjímkou. Slyšel jsem i o coca cole 1:3 s vodou a mírně osolit. Kamarád kdysi vozil v batohu vlažné podmáslí a my jsme se sázeli, jestli dojede v hygienické normě do cíle. Dojel vždy, ale mezi námi žádné následovníky neměl.

Na webech najdete spoustu rad na isotonické nebo hypotonické nápoje. Co je pro vás lepší, si rozhodněte. Jedno je však jisté: na velocipédu se pít musí. Tak šťastnou cestu a ať si se svou žízní rozumíte.

Text a foto: Jiří Hokův

Comments are closed.