Prapodivnou sezónu mají prakticky za sebou modro-stříbrná sídlená kola. Už začátek provozu na jaře ovlivnila první vlna restriktivních opatření, aby se na pár týdnů mohl dostat provoz k normálu. Od září se opět potýká s poklesem zájmu. „Dosud jsme realizovali 11550 jízd, na Kladně máme 2800 registrovaných uživatelů,“ potvrdil provozní ředitel společnosti Nextbike Tomáš Karpov.

Kladeňáci na sdílených kolech tráví do 15 minut času, jinými slovy ujedou průměrně 1,2 kilometru. K nejvyužívanějším trasám jsou směry začínající a končící na Sletišti, odkud cyklisté míří na náměstí Svobody, do ulice Cyrila Boudy či na rozdělovské náměstí J. Masaryka. Nejsilnějším obdobím byl přelom srpna a září, což souviselo jednak z počasím, jednak zřejmě i s tehdy klesající obavou z nákazy Covid-19.

Ani v těchto dnech ale nemusí mít uživatelé strach, že by kola měla být zdrojem nákazy. „Provoz jsme přizpůsobili již od začátku nouzového stavu na jaře tohoto roku, kdy jsme kola začali systematicky dezinfikovat a naše uživatele redukovat,“ vysvětluje Karpov. Prostřednictvím aplikace a dalších informačních kanálů nabádají uživatele k preventivnímu nošení rukavicí a případnému vydezinfikování roku po každé jízdě.

Přestože Kladno patří v republikovém srovnání ke slabším městům z pohledu bike-sharingu, najdou se i zde rekordmani. Nextbike registruje i jízdy přesahující šest hodin s délkou nájezdu 30 kilometrů. Obecně nižší počet jízd má podle provozního ředitele Nextbike své vysvětlení. „Kladno má horší cyklistickou infrastrukturu než ostatní města a tak to vytváří pro cyklisty větší bariéry pro využití sdíleného nebo vlastního kola.“ Naopak nejvíce výpůjček vykazuje Ostrava, konkrétně 50 tisíc, ovšem zde je v provozu mnohonásobně více kol, celkově rovných tisíc.

Comments are closed.