Škoda Auto 1991 – koncern Volkswagen získává podíl ve státní automobilce Škoda, automobilová akciová společnost. Předsedou představenstva se stává Ludvík Kalma.

Škoda Auto 1996 – automobilka představuje zásadní novinku, liftback Octavia, první model nižší střední třídy v novodobé historii Škoda Auto 2007 – Vozy Škoda se začínají vyrábět v Číně, jejich prodej zahajuje slavnostní prezentace v Šanghaji Škoda Auto 2017 – společnost hostí první kolokvium o budoucnosti automobilového průmyslu, sdružení automobilového průmyslu podepisuje se zástupci vlády memorandum o spolupráci Škoda Auto 2018 Škoda Auto 2020 Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila 1. září 2020 v Praze nový čistě elektrický model Enyaq iV. Předseda představenstva Škody Auto je Thomas Schäfer.

Od skromné dílny na opravu jízdních kol se Škoda Auto vypracovala na globální automobilku, působící na více než 100 národních trzích. V průběhu 125leté historie se měnil její sortiment i výrobní zázemí. Od roku 1991 je podnik součástí koncernu Volkswagen a aktuálně se transformuje v poskytovatele komplexních produktů a služeb individuální mobility.

Předsedou představenstva společnosti Škoda Auto je od srpna 2020 Thomas Schäfer. Do České republiky přišel z Jižní Afriky a hned v jednom z prvních rozhovorů pro česká média řekl: „Škoda je úžasná značka s obrovským potenciálem.“

Jakým směrem máte v úmyslu automobilku posunout?

Značce Škoda se díky práci celého týmu i mého předchůdce daří velmi dobře. Mým hlavním úkolem je psát s tímto týmem v příštích letech další kapitoly jejího úspěšného příběhu. Nadále se budeme držet Strategie 2025. Jedná se o efektivní plán, ale ještě nás čeká dlouhá cesta k dosažení veškerých cílů. Samozřejmě chci také přispívat svými nápady, abychom značku posunuli o další krok kupředu.

Co tím přesně myslíte?

Škoda Auto zaujímá v tuto chvíli jasnou pozici, za vynaložené peníze poskytuje skvělou hodnotu. U našich zákazníků výborně fungují Simply Clever řešení, mimořádná prostornost, praktičnost a jedinečný design, které nabízí každý model. Vozy Škoda budou vždy dostupné – ať už cílíme na studenty, mladé rodiny nebo starší páry. Tohoto směru se budeme držet i nadále. Kromě současné modelové řady však vidím další možnosti růstu v dobývání nových trhů či ve větším zaměření na segment dostupných vozů, tím pádem získáme příležitost významně rozšířit zákaznické portfolio.

Když zmiňujete segment dostupných vozů, máte na mysli posun směrem k levné značce?

Určitě nesměřujeme k tomu, aby se Škoda stala levnou značkou. Soustředíme se na korejské, japonské a francouzské výrobce, to jsou naši hlavní konkurenti a s nimi budeme soupeřit a společně využijeme potenciál značky. Už se těším, až v příštím roce uvedeme na trh nový model Fabia. Bude to skvělé auto, má očekávání jsou tedy velká.

Automobilový průmysl stojí nyní před velkými výzvami. Transformace směrem k pohonům šetrným k životnímu prostředí, digitalizaci a autonomnímu řízení, koronavirus a s ním spojená odbytová krize…

Jak byste stručně popsal vývoj automobilového průmyslu za posledních pět let?

Branže se nyní vyvíjí rychlým tempem. Témata už byla jmenována. Bezesporu se tu jedná o program mamutích rozměrů. Já v tom ovšem vidím především šance: máme jedinečnou příležitost automobil i automobilový průmysl trvale změnit a pozvednout na novou úroveň. Je to skvělá motivace a současně velká odpovědnost. A té chceme ve společnosti Škoda Auto dostát. Co se týče odbytové krize v důsledku pandemie koronaviru, nejsem takovým pesimistou. Naše prodejní výsledky ukazují, že letošní rok v žádném případě není ztracený. Jedeme na plný plyn, abychom dosáhli maxima možného.

Vozy Škoda budou vždy dostupné – ať už cílíme na studenty, mladé rodiny nebo starší páry. Tohoto směru se budeme držet i nadále.

Zdroj obrázku: Škoda auto

Comments are closed.